Friday, January 28, 2011

Berhati-hati Balik Bercuti!


Gong Xi Fa Cai!


Salam Semua,

Persembahan hari ini serdehana. Banyak yang telah dibuat tetapi tujuan asal BDI masih tidak tercapai. Saya berharap persembahan kepada SDP adalah lebih baik dan kemas. Insyallah SDP akan bersama kita untuk memilih DBI firma pada Isnin nanti. Ingat sekali lagi bahawa tujuan BDI adalah untuk menjual ide anda kepada orang luar. Tekankan perkara2 berikut:

1) Persembahan yang teratur dan tidak mengelirukan
2) Suara yang meyakinkan
3) Jenis bangunan yang hendak di ketengahkan dan mengapa ianya dicadangkan (penting supaya semua dalam kumpulan faham akan tujuan bangunan masing2)
4) Pengetahuan Teknikal yang bersesuaian
5) Lakaran2 yang sesuai (termasuk banyak perspektif dalaman)
6) Model Urban yang siap

Cuti?! ;)...Pandai2lah merancang masa ini. Gunakan masa ini untuk menyiapkan semua kerja anda dengan kemas. Rancanglah kerja supaya masa tidak terbuang begitu sahaja...selamat bercuti dan berhati2lah semasa pulang ke kampung terutamanya kepada mereka yang balik bermotosikal...


DRN

2 comments:

  1. for this moment. you don't need to sketch the complete form of building..yet.
    a portion/ partial/ part/ corner/ space of your building is acceptable.
    from these ideas/ sketches..
    try to make some sections. (try++research)

    section is technical..
    technical is you!

    ReplyDelete
  2. Gong Xi Fa Chai..

    btw. kepada sesiapa yg ada kontext Saiful Azim(grad Sem 6, last batch). Timb. Pengarah (Tn Hj. Fisal) ingin mengetahui 'kisah kejayaannya'
    (minta tlg saudara Saiful buat sedikit write-up)utk dimasukkan ke dalam buletin/ epilog dan disampaikan kpd Ketua Pengarah/ Jabatan Pengajian Politeknik.
    t.ksh

    ReplyDelete