Friday, April 15, 2011

PORTFOLIO DAY! Glamour Yeop!

Salam Sem06, Apa khabar semua? Rasa sunyi pula saya sejak Studio06 bercuti :-( ... Walaubagaimanapun, saya berharap anda semua dapat berehat sedikit sebelum exam dan hari PORTFOLIO SEM06 nanti - sesungguhnya perjalanan kita belum berakhir lagi.

Sedikit info mengenai Portfolio Day nanti: PORTFOLIO bermaksud SATU DOKUMEN/LAMAN WEB YANG MAMPU MEMBUKTIKAN KEMAMPUAN DIRI DI DALAM SESUATU BIDANG.

Ia selalunya di gunapakai semasa interview atau sebagai instrumen penilaian tahap kecemerlangan diri. Anda dikehendaki menyediakan satu Dokumen bersaiz A3 yang mempamerkan semua hasil kerja semester ini. Padatkan dokumen ini dengan segala lakaran, foto2 model, perspektif, detailing dll yang anda telah hasilkan. Masukkan juga pada penghujung dokumen ini satu set lengkap lukisan persembahan projek anda sebagai penutup. (Penting: Muka surat pertama portfolio - sertakan biodata dan satu gambar ukuran passport berserta peranan anda mengikut fasa2, semasa perjalanan projek 2; LD, ALD; Researcher dlll)


Anda juga boleh menghasilkan satu e-portfolio; satu laman web/blog yang mempamirkan semua hasil kerja anda. Sekiranya anda memilih cara ini, maka dokumen anda bolehlah mengambarkan visual laman web/blog anda itu. Jangan lupa bawa komputer riba dan broadband untuk mempamerkan website/kerja2 anda.

Hari Portfolio anda telah ditetapkan pada 28 April 2011. Ia adalah satu hari yang penting bukan sahaja untuk diri anda tetapi juga untuk SENIBINA PUO. Pada kali ini PORTFOLIO DAY agak istimewa kerana kemungkinan besar pihak SDP, PENGARAH PUO dan wakil Industri akan bersama-sama menghadiri majlis ini, insyallah. Lebih banyak maklumat akan di diberi mengenai PORTFOLIO DAY dari masa ke semasa. Ikutilah blog ini untuk keterangan selanjutnya...


Semoga Berjaya Semua!


DRN

12 comments:

  1. agak gementar rasanya portfolio kali ini berbanding portfolio sebelum2 nii~

    ReplyDelete
  2. No need to worry, buktikan kemampuan anda melalui PF kali ini...

    DRN

    ReplyDelete
  3. DRN, how very true...rasa sunyi bila studio06 dah bercuti :(

    ReplyDelete
  4. progress kerja perlu ditunjukkan atau tidak

    ReplyDelete
  5. Show it all, apa yang anda rasa dapat menunjukan kemampuan anda pada klien. Organise your portfolio into sections : e.g. Process, output, final work...


    DRN

    ReplyDelete
  6. ....still wonder, mungkinkah akan berpeluang menonton animasi hasil pelajar semua....?

    ReplyDelete
  7. Apakah reaksi para pensyarah apabila UDHAYA SHANKAR A/L GOBALOO KRISNAN mengambil upah membuat kerja design pelajar semester 5???????

    terima kasih...

    ReplyDelete
  8. come on la UDHAYA SHANKAR A/L GOBALOO KRISNAN...berani buat...berani tanggung...good joke?adakah kamu mahu bukti ini dikemukakan kepada pensyarah...barulah kamu kenal yang mana satu good joke dan yang mana satu bad joke

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Fokuskan segala tenaga anda untuk PF esok. Fokuskan fikiran untuk masa depan anda. Buktikan anda individu yang hebat.

    DRN

    ReplyDelete