Monday, July 19, 2010

The Model

















These are the models that we require for this project. Its a hybrid between aStructural and Mass Model. It is not a presentation model. Communicate your ideas effectively!

2 comments:

  1. salam.sy ingin bertanya, adakah model yang dikehendaki adalah separuh bahagian menampakkan fasad dan separuh bahagian lg lagi menunjukkan struktur di dalamnya.......
    azuan dsb6a

    ReplyDelete
  2. wslm azuan... bukankah projek ini menghendaki anda membentuk ruang/ form berdasarkan struktur? Yang pasti model anda akan menunjukkan kedua-duanya iaitu form/ruang + struktur. Ada bahagian yang tertutup (facade with solid planes) dan ada bahagian yang menunjukkan struktur sahaja. Ini bergantung kepada idea rekabentuk. Anda perlu bijak menentukan keseimbangan bahagian tertutup dan terbuka yang menunjukkan struktur. Bukan model keratan yang diminta, tetapi keseluruhan struktur dan ruang mengikut pandangan 360 darjah. We do it holistically, not partially. Saya harap jawapan ini dapat membantu. Jika tidak, para pensyarah lain akan membantu. Terima kasih atas soalan yang dikemukakan.
    LAB

    ReplyDelete